Siirrymme osittaiseen sähköiseen viestintään – Ilmoita, jos haluat jatkossakin saada kirjeesi paperilla

Lokakuun alussa otimme käyttöön alan uudet sähkönmyyntiehdot (SME 2024), jotka mahdollistavat sähköisen asiakasviestinnän laajemmin kuin aikaisemmin. Uusien ehtojen mukaan voimme jatkossa lähettää sähkösopimusta koskevat viestit sähköisesti. Tätä asiaa te asiakkaat olette peräänkuuluttaneet jo pitkään, ja siksi olemme todella iloisia siitä, että ehdot sen nyt sallivat.

Jos haluat jatkossakin viestit kirjeenä postissa, on se mahdollista ilman minkäänlaista lisämaksua. Ilmoita meille toiveestasi tällä lomakkeella.
HUOM! Ilmoitus koskee tällä hetkellä vain sähkösopimuksiin liittyviä kirjeitä.

Keräsimme muutamia kysymyksiä ja vastauksia asiasta.

Haluan saada sähkösopimusta koskevat kirjeet jatkossa sähköisesti. Mitä minun tulee tehdä?

Jos toimiva sähköpostiosoitteesi on tiedossamme, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jatkossa lähetämme sopimusta koskevat kirjeet, esimerkiksi hintoja tai ehtoja koskevat viestit, sähköpostiisi.

Haluan jatkossakin saada kirjeet paperilla postissa. Mitä minun tulee tehdä?

Ilmoita meille halustasi jatkaa paperisella asioinnilla tällä lomakkeella tai soittamalla meille.

Ovatko molemmat viestintätavat maksuttomia?

Kyllä, sekä paperinen että sähköinen viestintä ovat maksuttomia vaihtoehtoja.

Miten voin tarkistaa sähköpostiosoitteeni?

Voit tarkistaa meille ilmoittamasi sähköpostiosoitteen Vaasan Sähkö -sovelluksesta. Mene sovelluksessa kohtaan Omat tiedot/Yhteystiedot. Sähköposti-kentässä näet ilmoittamasi sähköpostiosoitteen. Huomaathan, että se voi olla eri kuin sovellukseen määrittelemäsi käyttäjänimi.

Miten ilmoitan, jos sähköpostiosoitteeni on vanha tai virheellinen?

Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme asiasta.

Missä voin tarkastella ja muokata omia asiakasviestintää koskevia valintojani?

Tällä hetkellä et missään. Tulemme kehittämään sähköistä asiointia kokonaisuutena niin, että voisit tulevaisuudessa mahdollisimman helposti itse muokata omia asiakasviestintäoletuksia ja -kanavia. Tällä hetkellä tarjoamme kuitenkin vain vastauslomaketta, jos mieluummin vastaanotat viestimme paperilla postitse.

Koskeeko tekemäni valinta kaikkea asiakasviestintää?

Tällä hetkellä valinta koskee vain sähkösopimusta koskevia viestejä, jotka tähän mennessä ovat tulleet kirjeitse. Näitä ovat esimerkiksi hintailmoitukset ja ehtomuutokset. Pyrimme kuitenkin laajentamaan sähköistä viestintää siten, että se tulevaisuudessa voisi koskea muita konsernimme kirjeitä sekä myös esimerkiksi asiakaslehteä.