Tässä sinulle vastauksia tyypillisiin kysymyksiin sovelluksesta.
Usein kysyttyä sovelluksesta
Ongelma koskee Android 10 ja 11 puhelimia. Ongelman korjaamiseksi sinun tulee poistaa sovelluksen tiedot:
- Paina sovelluskuvaketta, kunnes erillinen valikko tulee esiin.
- Valitse ”Sovelluksen tiedot”.
- Valitse ”Tallennustila”.
- Valitse ”Poista tiedot”
- Sulje sovellus ja yritä kirjautua uudelleen
Jotta näkisit sovelluksessa sinulle kuuluvat tiedot, on meidän pystyttävä varmentamaan kuka olet. Vahva tunnistautuminen tapahtuu Telian tunnistautumispalvelun kautta, eikä pankkitunnuksesi tiedot välity meille missään vaiheessa tunnistautumisprosessia.
Jos tunnistautumisessa ilmenee ongelmia, yritä myöhemmin uudelleen.
Jos tunnistautuminen onnistuu, mutta käyttäjätunnuksen luonti epäonnistuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Tarkista, että olet kirjoittanut käyttäjätunnuksesi ja salasanasi oikein. Voit myös tarvittaessa pyytää uutta salasanaa Unohditko salasanasi? -linkin kautta. Huomaathan, että tarvitset sovellukseen omat tunnukset, Online-palvelun tunnukset eivät vielä toimi sovelluksessa.
Nollausviestin vastaanottamisessa voi kestää jopa 15 minuuttia. Viesti on myös voinut joutua roskapostikansioon. Jos tästä huolimatta et saa tai löydä viestiä, ole yhteydessä asiakaspalveluumme. Huomaathan, että tarvitset sovellukseen omat tunnukset, Online-palvelun tunnukset eivät vielä toimi sovelluksessa.
Näet sovelluksessa ne sopimukset, joissa olet sopimusasiakkaana tai sopimuskumppanina. Sopimuksesi voivat myös olla eri asiakasnumeroiden takana. Vaihda asiakasnumeroa aloitusnäkymän oikeasta yläreunasta ja tarkista eri asiakasnumeroilla olevat sopimukset. Sovelluksessa näkyy tällä hetkellä vain henkilöasiakkaiden sopimukset. Yritysten sopimukset eivät vielä näy.
Sähkösopimuksesi koostuu aina kahdesta osasta: Vaasan Sähkön ja Vaasan Sähköverkon kanssa solmimistasi sopimuksista. Vaasan Sähkön sopimus koskee käyttämääsi energiaa, kun taas Vaasan Sähköverkon sopimus koskee sähkön siirtoa.
Näet kulutustietosi sovelluksessa yhden tai useamman päivän viiveellä, sillä kulutustietosi haetaan etäluettavilta mittareilta kerran vuorokaudessa. Kulutusta ei ole mahdollista seurata reaaliajassa.
Kulutustietosi saapuvat meille verkkoyhtiöltäsi. Toisinaan niiden toimituksessa voi syntyä viivettä, ja siksi ne saattavat puuttua tai perustua arvioon. Esimerkiksi jos sähkömittarisi on vaihdettu tai jos olet asentanut aurinkopaneelit, saattaa se aiheuttaa viivettä datan päivittymisessä. Viivettä aiheuttavat myös hetkittäiset katkokset mittarin etäluennassa. Yleensä tällaiset tilanteet korjaantuvat itsestään parin viikon sisällä tai nopeamminkin, eivätkä vaadi yhteydenottoasi meidän suuntaan.
Kulutustietosi saapuvat meille verkkoyhtiöltäsi. Toisinaan niiden toimituksessa voi syntyä viivettä, ja siksi ne saattavat puuttua tai perustua arvioon. Esimerkiksi jos sähkömittarisi on vaihdettu tai jos olet asentanut aurinkopaneelit, saattaa se aiheuttaa viivettä datan päivittymisessä. Yleensä tällaiset tilanteet korjaantuvat itsestään parin viikon sisällä eivätkä vaadi yhteydenottoasi meidän suuntaan.
Sovelluksessa näkyy ainoastaan sähköverkkoon lähetettävä osuus tuotannostasi. Se tarkoittaa sitä osuutta tuotannostasi, jonka myyt meille.
Kyllä. Kaukolämmön sopimus- ja kulutustiedot näkyvät sovelluksessa.
Sovelluksessa näkyvä kustannus ei välttämättä vastaa laskun kanssa seuraavista syistä:
- Ajanjakso ei täsmää. Tarkista, että olet valinnut oikean, sähkölaskun kanssa täsmäävän, aikajakson sovelluksessa.
- Aikajaksojen kustannuksissa voi olla pyöristysvirheistä johtuvia pieniä eroja laskuun verrattaessa.
- Laskuun voi myös olla lisätty muistutusmaksu, jos maksu on myöhästynyt.
Voit katsella laskujasi sovelluksessa, mutta maksaminen suoraan sovelluksen kautta ei onnistu. Voit kuitenkin kopioida laskusta virtuaaliviivakoodin. Suosittelemme ottamaan käyttöön sähköisen maksutavan, kuten e-laskun, Kivran tai OmaPostin.
Lisätietoja eri sähköisistä maksutavoista saat täältä.
Lähin havaintoasema haetaan käyttöpaikan postinumeron perusteella. Keskilämpötila tulee suoraan Ilmatieteenlaitokselta.
Sovellus näyttää tällä hetkellä ainoastaan henkilöasiakkaiden tiedot ja sopimukset.
Henkilötietosi haetaan meidän asiakastietojärjestelmästä. Noudatamme asiakastietojen käsittelyssä tietosuojalakia.
Lue lisää tietosuojasta.
Lue lisää sovelluksen käyttöehdoista.