Sopimuksesi siirtyy Vaasan Sähkö Oy:ltä Vaasan Sähkö Myynti Oy:lle

Huhtikuun alussa sähkösopimuksesi siirtyy Vaasan Sähkön kokonaan omistamalle uudelle tytäryhtiölle Vaasan Sähkö Myynti Oy:lle.

Muutos ei vaikuta sopimuksesi hintaan eikä sen ehtoihin, eikä myöskään valitsemaasi maksutapaan. Palvelukanavat, yhteystiedot ja aukioloajat säilyvät ennallaan.

Tilanne vastaa Sähkönmyyntiehtojen (SME 2024) kohtaa 9.2.

Uusi laskuttaja ja tilinumero

Uusi myyntiyhtiö laskuttaa ensimmäistä kertaa huhtikuun kulutuksestasi. Uusi laskuttaja Vaasan Sähkö Myynti Oy näkyy silloin laskuttajana. Jos olet tallentanut maksupohjan verkkopankkiin, huomaathan silloin myös, että tilinumero vaihtuu.

Laskutamme vähintään joka toinen kuukausi

Jos olet aikaisemmin saanut laskusi neljä kertaa vuodessa, muuttuu rytmi hiukan tiheämmäksi uuden laskuttajan myötä. Jatkossa laskutamme vähintään joka toinen kuukausi.

Muutos ei vaikuta sopimushintaasi eikä se tuo sinulle lisäkustannuksia, riippumatta laskutustavastasi.

Lisäksi osa asiakkaistamme saa normaalista laskutusrytmistä poikkeavan laskun huhtikuun alussa. Tästä tiedotamme erikseen niile asiakkaille, joita asia koskee.

Miksi uusi myyntiyhtiö on perustettu?

Yhtiön perustamisen taustalla on ennen kaikkea pyrkimys lisätä toimintamme läpinäkyvyyttä.

Yhtiön toiminta tulee kattamaan Vaasan Sähkön sähkönmyynnin ja erilaiset energiapalvelut. Nämä jatkavat kuitenkin tutussa konsernissa ja osoitteessa. Henkilökunta säilyy samana, samoin kuin palvelukanavat, aukioloajat ja yhteystiedot.

Olemme jo yli vuoden ajan raportoineet Sähkökaupan myynti- ja tuotantoliiketoiminnat erikseen, sillä se lisää läpinäkyvyyttä ulospäin. Muutos mahdollistaa myös eri palveluiden ja toimintojen paremman kehittämisen.

Miten muutos näkyy asiakkaille?

Sähkösopimusasiakkaille muutos on pieni – laskulla ja sopimusvahvistuksissa tulee näkymään uuden myyntiyhtiön nimi. Lisäksi muutos näkyy siirtymävaiheessa laskutusrytmin muuttumisena joillain asiakkaillamme, ylempänä kuvatun mukaisesti.

Sähkösopimukset siirtyvät uudelle tytäryhtiölle, vaikka säilyvätkin tutussa Vaasan Sähkö -konsernissa. Sopimukset, hinnat, ehdot ja asiakkuudet pysyvät ennallaan.

Myös yhteystiedot, palveluajat ja -kanavat säilyvät muuttumattomina.

Vaikuttaako muutos sähkön hinnoitteluun?

Hinnoittelussa jatkamme työtä samoista lähtökohdista kuin aikaisemmin. Pyrimme jatkossakin varmistamaan, että sopimuksillamme on kilpailukykyinen hinta.

Koskeeko muutos kaukolämpöä?

Muutos ei koske kaukolämpöä, pelkästään sähkön myyntiä. Kaukolämmön asiakkuudet ja sopimukset säilyvät emoyhtiö Vaasan Sähkössä.

Kaukolämmön asiakkaat saavat aina laskunsa kerran kuussa.