Laihialla on postinumeroalue, jolla on erityisen paljon aurinkopaneeleja

Kevätaurinko saa tuttuun tapaan omakotiasujat vilkuilemaan talonsa katolle. Viime vuoden korkeista sähkönhinnoista hyötyivät ne kuluttajat, joilla oli omaa sähköä myytävänä. Aurinkopaneelien suosio oli kuitenkin suurta jo ennen vuoden 2022 kohonneita hintoja. Vaasan Sähköverkon alueella suosio näkyy muun muassa Laihialla.

Tässä ovat sähkön korkeaan hintaan tarjolla olevat tuet

Sähkön hinta on poikkeuksellisen korkea, ja siksi viranomaiset ovatkin päättäneet erilaisista tarjolla olevista tukimuodoista. Lue alla, mitä tukia sinä voit saada tässä poikkeavassa tilanteessa. Lue, miten siirrät itse laskusi eräpäivää ja miten voit tehdä kanssamme maksusopimuksen. 1. Alennettu arvonlisäveroprosentti 1.12.2022 – 30.4.2023 Sähköenergian arvonlisävero (alv) alenee 24 prosentista 10 prosenttiin joulukuusta 2022 huhtikuuhun 2023. Muutos

Viikon kysymys: päivittyvä julkaisu

Energia-asiat ovat nyt monien mielessä. Saamme paljon kysymyksiä päivittäin, jonka vuoksi vastaamme nyt osaan niistä tässä päivittyvässä julkaisussa. Uusimman kysymyksen ja vastauksen löydät aina ylimmäisenä sivulta! Viikon kysymys: Miten yösähkö toimii? Miten yösähkö hinnoitellaan? Entä miksi yösähkön hinta on päiväsaikaan korkeampi ja yöaikaan matalampi? Sähkökaupan johtaja Hans-Alexander Öst ja tj Stefan Damlin kertovat: ”Jos sinulla

Vapaalla

Hiljaisuus tekee hyvää

Purjehduksen konkarit

Merenkulun päästöt kuriin tekoälyn avulla

Kahvipöydässä oppii energia-alasta

Ruoka & reseptit

Kesän raikkain drinkki

Havaintoja

Isoja kysymyksiä – pieniä tekoja

Kotona

Helpot vinkit auton kesäsiivoukseen

Kotona

Kyläily on nykyään rentoa, mutta ei spontaania

Seurataanko pörssisähköä kohta tunnin sijaan varttimuodossa?

Markkinakatsaus

Sähkömarkkinakatsaus: kesä 2024

Laki velvoittaa yrityksiä asentamaan sähköauton latauspisteitä

Ilmiöt

Monen sukupolven koti

Vaasan Sähkö laskee kvartaalituotteensa hintaa

Valtakunnallinen sähkönmyyjä Vaasan Sähkö laskee toistaiseksi voimassa olevan kvartaalituotteensa, eli Perussähkö- ja Tuulisähkö-tuotteensa hintaa vuoden toiselle hintajaksolle. Alempi hinta on mahdollinen alkuvuonna johdannaismarkkinoilla tapahtuneen laskun, ja sen myötä alhaisempien hankintakustannusten vuoksi.