MobilePay:tä koskeva laskun liite koskee vain niitä asiakkaita, jotka ovat valinneet maksutavaksi MobilePay:n

Paperilaskun marraskuun alussa saaneet asiakkaat ovat saattaneet saada laskun mukana liitteen, joka kertoo MobilePay-maksutavan poistumisesta. Jos et ole käyttänyt MobilePay:tä maksutapana, voit pistää liitteen paperinkeräykseen. Kirje on inhimillisen virheen vuoksi mennyt myös sellaisille asiakkaille, jotka eivät kyseistä maksutapaa ole hyödyntäneet. Kehotamme kaikkia asiakkaita ensisijaisesti tilaamaan laskunsa sähköisenä. Lue lisää vaihtoehdoistasi.

Energiakriisin vaikutus näkyy edelleen tuloksessa

Tammi–syyskuussa Vaasan Sähkö -konsernin liikevaihto oli 135,9 miljoonaa euroa (229,2 M€). Liiketulos laski viime vuoden vastaavasta ajanjaksosta ollen negatiivinen -0,7 miljoonaa euroa (18,7 M€). Liiketulosennuste koko vuodelle 2023 on syyskuun lopun tilanteessa vuotta 2022 korkeampi, mutta vaihteleva markkina ja epävarma globaali tilanne saattavat edelleen vaikuttaa voimakkaasti loppuvuoden kehitykseen. Yhtiön omavaraisuusaste nousi 49,6 prosenttiin (38,6 %).

Vaasan Sähkö kiittää palautteesta: Pörssisähkö-tuotteen hinnoittelu uudistuu

Viime viikolla jotkut uutislähteet nostivat esille Vaasan Sähkön Pörssisähkö-tuotteen hinnoittelutavan. Uutisoinnin aiheuttamat yhteydenotot antoivat yritykselle syyn tarkastella tuotetta ja pohtia, vastaako se asiakkaiden toiveita. 1.11. alkaen tuote hinnoitellaan siten, että negatiiviset pörssihinnat huomioidaan asiakkaan laskulla.

Kuluttajansuojalaki muuttuu – päivitämme verkkokauppaa

Kuluttajansuojalaki uudistuu 1.10.2023, mikä vaikuttaa myös meidän verkkokauppaan. Sähkösopimuksen teossa vaaditaan vahvaa tunnistautumista ja sitä, että erikseen hyväksyt laskun maksutapana. Palvelumme päivittyy parhaillaan, ja siinä saattaa vielä näkyä hetkellisiä puutteita. Ne korjataan mahdollisimman pian. Kiitos kärsivällisyydestä.

Netotuksessa ongelmia joillan käyttöpaikoilla – virhettä korjataan

Olemme havainneet ongelman, joka koskee yksittäisten käyttöpaikkojen omatuotannon netotusta. Asiakkaat, joilla on omatuotantosopimus sekä kuukausilaskutus, tulevat saamaan elokuun sähkölaskun myöhässä. Tilanteen vuoksi kulutus- ja tuotantotiedot eivät päivity Online-palvelussa ja mobiilisovelluksessa. Huom! Ongelma ei koske kaikkia omatuotantosopimuksen omaavia asiakkaita. Virhettä korjataan parhaillaan eikä tilanne vaadi asiakkailta toimenpiteitä. Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa haittaa!