Vaasan Sähkö mukana poraamassa lämpökaivoa 3 km syvyyteen Tampereella

Vaasan Sähkö osallistuu 14 muun energiayhtiön kanssa tutkimushankkeeseen, jossa selvitetään geolämmön poraamista vesivasaratekniikalla ja yhden kaivon periaatteella. Aluksi porataan kolme kilometriä syvä geolämpökaivo Tampereella. 15 energiayhtiön muodostama Kaupunkilämpö-konsortio tutkii hankkeessa sitä, millä edellytyksin geolämpö voitaisiin toteuttaa yhtenä kaukolämmön tuotantomuotona taloudellisesta ja teknisestä näkökulmasta. Laskelmien mukaan noin seitsemän kilometrin syvyydessä on riittävän lämmintä, jotta geolämmöstä saadaan

Vieno myrsky on aiheuttanut sähkökatkoja

(päivitetty 15.6. klo 11.20) Sähköverkon viankorjaukset ovat edenneet. Sähköttömiä asiakkaita on tällä hetkellä 327, joista suurin osa on vapaa-ajan asuntoja.  Arviomme mukaan jäljellä olevat viat korjataan tämän päivän aikana. (julkaistu 15.6. klo 07.45) Myrsky on kaatanut puita sähkölinjoille ja aiheuttanut sähkökatkoja tiistaina 15.6. klo 06 alkaen. Ilman sähköä on ollut enimmillään 4 964 Vaasan Sähköverkon

10 000 euroa tukemaan nuorten oppimista

Vaasan Sähkö jakaa jokavuotiseen tapaan koulujen päättymisen kunniaksi stipendejä yhteensä yli 10 000 euron arvosta oppilaille ja opiskelijoille, jotka ovat innostuneet energia-alasta. Stipendiraha jakautuu yhteensä lähes kolmellekymmenelle Vaasan seudun yläkoululle, lukiolle, korkeakoululle ja muulle oppilaitokselle.

10 000 euroa tukemaan nuorten oppimista