Våra kundbrev går nu ut i elektronisk form till en stor del av våra kunder. Branschvillkoren möjliggör nu elektronisk kommunikation i fler fall än tidigare, vilket också syns i Vasa Elektriskas kundkommunikation.

För många kunder är ändringen efterlängtad. Som kund har du ändå möjligheten att fortsätta med pappersbaserad kommunikation utan extra kostnad, om du så önskar.

Observera att ändringen inte gäller fakturor. De skickar vi på samma sätt som tidigare, och enligt kundens val på papper eller elektroniskt.

Jag vill inte ha kundbrev elektroniskt, hur kan jag få dem framöver på papper?

Vi rekommenderar alla våra kunder att använda elektroniska tjänster. Men om du vill få våra brev med posten också framöver så lyckas det också utan extra kostnad.

Om du inte har uppgett din e-postadress tidigare, och inte använder Kivra eller OmaPosti, behöver du inte göra någonting. I det här fallet kommer kundbreven att skickas automatiskt med posten.

Om du redan har fått ett brev i en elektronisk kanal, men vill få breven per post framöver, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Kan jag läsa kundbreven i mobilappen eller i webbtjänsten?

Tyvärr kan vi inte för tillfället skicka kundspecifika brev till appen eller webbtjänsten. Det är något vi strävar efter att kunna göra när vi utvecklar våra elektroniska tjänster.

Kan jag få mina kundbrev till OmaPosti eller Kivra?

Ja, det kan du. Om du har övergått till OmaPosti eller Kivra kommer våra elektroniskt skickade brev till den e-tjänst du valt, förutsatt att du har tillåtit Vasa Elektriska som avsändare*.

Observera att våra nyhetsbrev som skickas per e-post inte skickas till OmaPosti eller Kivra.

*) Olika tjänster fungerar på olika sätt. Du kan antingen behöva tillåta en enskild avsändare eller blockera en som du inte vill ta emot meddelanden från.

Var kan jag läsa kundbrevet om min e-postadress har föråldrats?

Om du inte har förbjudit elektronisk kommunikation, och du inte använder dig av Kivra eller OmaPosti, försöker vi först och främst skicka kundbreven per e-post. Om du inte har meddelat din e-postadress till oss eller den har föråldrats eller postlådan är full, åker brevet iväg som papper på posten.

Om du vill uppdatera din e-postadress, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Varför kan man inte svara på elektroniska kundbrevsmeddelanden?

Meddelanden om kundbrev skickas via en distributionspartner som massutskick. Vi kan därför inte ta emot svar på meddelandena direkt. Om du vill vara i kontakt gällande ett kundbrevsmeddelande, vänligen kontakta vår kuntjänst.