Företagets information i Onlinetjänsten

För att registrera ett företag eller en förening som användare av Onlinetjänsten behöver personen som gör det ha firmateckningsrätt eller vara styrelsemedlem.

Alternativt kan personen som registrerar företaget/föreningen be om en fullmakt av en av dessa.

Testi

Skapa ett konto för Online-tjänsten

  • Välj ”Skapa konto” 
  • Välj ”Skapa ett konto som företagskund”
    (identifiering med personliga bankkoder) 
  • Fyll i företagets eller organisationens uppgifter i formuläret som öppnas  
  • Vår kundtjänst kontrollerar behörigheterna och bekräftar registreringen 
  • Du får ett e-postmeddelande med en bekräftelse och en länk för att skapa ett användarnamn. 

Skicka dokument

LÄGG TILL ELLER TA BORT kundkonton

Du kan göra en begäran om fullmakt i tjänsten under Mina uppgifter > Gå till behörighetshantering.

OBS! Du kan antingen länka företagets uppgifter till ditt eget användarnamn eller så kan du skapa ett helt nytt användarnamn för företaget.

Så här får du åtkomst till webbtjänsten 

I tabellen nedan ser du vem som har tillgång till tjänsten och vilka dokument som krävs för att godkänna registreringen. 

Åtkomst till tjänstenDokument som krävs
FirmanamnHandelsregisterutdrag
Person med firmateckningsrättHandelsregisterutdrag
Person med fullmaktFullmakt eller kopia av beslutsprotokoll
StyrelsemedlemHandelsregisterutdrag eller kopia av beslutsprotokoll

Obs! Om uppgifterna är allmänt tillgängliga via Patent- och registerstyrelsen Virre behövs inget separat dokument.