Jos olet huolissasi siitä, miten saat sähkö- tai kaukolämpölaskusi maksettua, ota meihin yhteyttä hyvissä ajoin ennen laskun eräpäivää. Näin voimme löytää sinulle sopivan ratkaisun.
Siirrä eräpäivää ja tilaa laskut kuukausittain
Voit vaihtaa laskun eräpäivää jos toimit ennen eräpäivää, sinulla ei ole muita erääntyneitä laskuja avoinna etkä ole siirtänyt kyseisen laskun eräpäivää aikaisemmin.
- Siirrät laskun eräpäivää näppärästi verkkopalvelussamme. Jos eräpäivän siirto onnistuu, se näkyy automaattisesti avoinna olevan laskun kohdalla.
- Kannattaa myös vaihtaa laskutusrytmiä kuukausittaiseksi, jolloin yksittäinen lasku on pienempi. Laskutusrytmin vaihto tehdään sovelluksessamme tai lomakkeella.
Ota ajoissa yhteyttä ja hyödynnä pidennetty maksuaika
Kun painit maksuvaikeuksien kanssa, ja olet meihin ajoissa yhteydessä, voimme auttaa sinua ja yhdessä löytää tilanteeseesi sopivan ratkaisun.
Se, kuinka paljon maksuaikaa voit saada, riippuu aina omasta tilanteestasi ja siitä, minkälainen ratkaisu palvelee sitä parhaiten. Säästyt myös turhilta maksumuistutuskuluilta, kun asia hoidetaan hyvissä ajoin. Voit kertoa meille tilanteestasi aina luottamuksella. Huomaathan, että neuvottelemme maksuajan erikseen jokaiselle laskulle ja asiakkaan tilanteen mukaan.
Erilaiset tukimuodot
Selvitä, oletko oikeutettu perustoimeentulotukeen Kelalta tai kunnan myöntämään täydentävään tai ehkäisevään toimeentulotukeen. Lue lisää: kela.fi
Tarkista, minkälaisiin asumisen tukimuotoihin olet oikeutettu, esim. yleinen asumistuki, eläkkeensaajan asumistuki. Lue lisää: kela.fi
Tutustu myös Takuusäätiön tarjoamiin maksuttomiin neuvontapalveluihin: takuusaatio.fi
Saitko viestin perintätoimistosta?
Jos laskusi on jo ehtinyt siirtyä perintätoimistoon, ole yhteydessä suoraan perintätoimistoon asian selvittämiseksi.