Siirtyessäni hiljattain pankkimaailmasta energia-alalle tavoitteissa oleva erinomainen ja ylivertainen asiakaskokemus vaihtui alan parhaaksi asiakaskokemukseksi.
Miksi ihmeessä siitä on muodostunut tämän ajan trenditermi? Koska kaikki yritykset haluavat antaa asiakkailleen juuri sen, wow-kokemuksen. Niin mekin.
Mitä se sitten tarkoittaa? Eri ihmisille se voi olla hyvin erilaisia asioita. Itselleni se on ennen kaikkea helppoutta, sitä että voin itse valita miten, missä ja koska hoidan asiani. Se voi tarkoittaa myös jotain ihan uutta, mitä en ole osannut ajatella, jotakin joka yllättää minut positiivisesti. Yleensä kyse on pitkälti tunteesta.
Itselläni tuli hiljattain eteen ilmalämpöpumpun hankinta kesämökille. Hankintaa suunnitellessani tärkein kriteeri oli, että se sujuisi helposti, eikä minun tarvitsisi nähdä kovin paljon vaivaa asian eteen.
Minulle helpointa olisi ollut soittaa omaan energiayhtiööni ja hankkia pumppu avaimet käteen -asennuksena tutusta ja turvallisesta paikasta. Koska lämpöpumppuasennukset eivät kuulu valikoimaan, hakeuduin sosiaalisen median pariin.
Facebookin kautta löysin kuin löysinkin hyvän ja luotettavan asentajan, joka viikon sisällä asensi pumpun paikoilleen. Kaiken lisäksi voin nyt ohjata lämpötilaa mobiililaitteesta käsin. Ihan huippua! Tämä antoi minulle sen wow-kokemuksen.
Energia-ala ja sähköyhtiöt elävät murroksen aikaa, jolloin asiakaskokemuksen kehittäminen on ihan jokaisen juttu.
Sanotaan, että tämän päivän kokemus on huomisen odotus. Asiakaskokemuksen rakentaminen onkin jatkuva prosessi.
Työssäni saan olla luomassa asiakkaillemme täysin uusia ja erilaisia palveluita ja ratkaisuja, jotka ovat tärkeä osa wow´ta. Olen iloinen, että saan olla mukana tällä matkalla.
Tunnelmallista syksyä!
Lena Lainio
Asiakaspalvelupäällikkö
Lenan kuvasi: Mikko Lehtimäki.