Käynnissä oleva energiamurros on vauhdittanut tuote- ja palvelukehitystä yhtiöissä. On nopeasti syntynyt tarve löytää ratkaisuja, jotka entistä paremmin auttavat meitä kaikkia hillitsemään ja hallitsemaan sähkönkulutusta ja sitä kautta lisäävät myös mahdollisuuksia itse vaikuttaa sähkölaskun loppusummaan.
On tärkeää, että uuden tuotteen kehityspolulla asiakkaan tarve säilyy meillä kirkkaana mielessä koko prosessin ajan. Etenkin asiakkailta saadut palautteet ja ideat pilottiprojektien ympäriltä auttavat kasvattamaan ymmärrystä siitä, mikä asiakkaalle tuo oikeaa lisäarvoa.
Sähköyhtiön rooli muuttuu yhä enemmän, ja sähkönmyyjistä on tullut palveluntarjoajia. Sähköistyvässä maailmassa meillä on kaikilla yhteinen tavoite – miten kuluttaa tulevaisuudessa vähemmän sähköä ja varmistaa kulutetun sähkön ympäristöystävällisyys?
Näiden tavoitteiden pohjalta olemme kehittämässä uusia palveluita perinteisten sähkösopimusten rinnalle ja haluamme antaa jokaiselle asiakkaallemme mahdollisuuden olla mukana vaikuttamassa.
En minä eikä moni muu vuosi tai pari sitten kovinkaan paljon pohtinut, mihin aikaan laittaa pesukoneen tai kuivausrummun päälle, saati onko nyt hyvä sää saunomiselle. Viime vuosi opetti tämän meille kantapään kautta.
Uusien, kehitteillä olevien kodin älyratkaisujen ja erilaisten sähkösopimusmallien myötä on myös opittu, että todellakin on väliä, milloin sähköä käyttää, ja että omaan laskuun pystyy vaikuttamaan.
Uusi asia ovat myös talojen katoille ilmestyneet aurinkopaneelit. Joten antaa paistaa vaan!
Aurinkoista kesää!
Lena Lainio, myyntipäällikkö